Wednesday, November 12, 2008

TENTANG SEMALAM



hmm..ape yg terjadi semalam..??
xde ape pun..jz bzz cikit jer..tp..ok juga..xde la aku kebosanan mcm hari nie..xde keja la nie..sbb 2 aku menulis dlm blog nie.. :)

semalam...2nd bos aku..Mr S suh aku ke Johor..daerah Pagoh..for the 1st time aku drive sendiri dari melaka ke johor tampa di temani oleh sesiapa...huhu..
ayh aku xbg aku drive kt highway..setiapkali balik JB..aku msti ofer kt ayh tuk jd driver..tp ayh x bg..nk hntar adk aku blk ke kolej die pun ayh x bg..hmm...aku tau die risau kalau2 jd pape..
tp..skrg nie aku dh buktikn pd ayah yg aku boleh drive sendiri dgn selamatnya di highway.. :)
thp kelajuan aku max..110 or 120 xlbh dr 2.. :)

aku g site kt pagoh 2..jumpe ngn Mr David..cek stock..hntar drawing..thn aku blk ke melaka semula..1st bos bzz dgn tugas2 dia..dr aku dok jer kt ofce..baik aku g jln2..hehe..:)

ps smpai melaka...lbh kurng kul 5..Mr S kt..xperlu dtg ofce..die suh aku balik..tp kul 6 nk kene ambil ibu..so dr aku balik rumah thn keluar balik..baik aku tunggu jer...so..aku lepak2 kt taman rekriasi ayr keroh..

kt c2 ada tasik..aku suka pergi kt c2..tenang jer..kt ayr keroh 2 ade 2 tmn rekriasi..1 hutan jer..1 lg ad tasik.. :)

so..aku duduk kt buaian..sambil 2 cuci mata pandang air tasik yg tenang 2..damainya jiwa nie..sambil2 2 aku wat la hobi aku...nk tau ape hobi aku..?
hehe..aku nie suke perhatikan gelagat org.. :)
bila dok kt c2..aku perhatikan gelagat2 org2 yg ada kt c2..ramai la pasangan2 muda berdataing kt c2..

hmm...jeles juga..tp ape boleh wat...hanya mampu memandang jer la.. :)
aku jumpa juga dgn 1 pasangan suami isteri..dlm umur 50-60 an..sweet loving couple..mereka jogging bersama..mesra sangt..nmpk sinar bahagia pd muka mereka..aku doakn moga mereka kekal bahagia wt selamanya.. :)

ada juga pasangn yg br dpt ank..dieorg bwa ank die main kt playground kt cni..ank dia myb br umur 1 or 2 thn..cute little boy..dgn kasut die yg kecil n comel..suka aku tgk die ketawa..parents dia pun hapy jer..hmmm...bahagianya...:)
aku...? aku tersenyum sendirian..

tmpt nie ada kenangannya..
tmpt nie juga adalah tempat aku luahkn perasaan aku yg kecewa..kt cni la tampatnya aku pujuk hati aku nie..aku duduk kt tebing tasik..n menagis sorang..hmm..peristiwa yg x dpt aku lupakan..hmm...saat tu..hancur remuk hati aku..tp ape boleh buat nie semua dugaan dr Nya..aku redha hadapi nya...tp 2 cite bln lps..awl bln lps..bkn semalam.. :)

tempat nie juga adalah tempat aku habiskn masa dgn Nyra..
kt sebelah tasik nie ad Zoo Melaka..kami wt praktikal kt c2..
hmm...pelik x..mcm mn bsns managemnt stdnt kene hantar kt zoo tuk wat praktikal??

well..mcm nie citenya..
kami di hantar ke sebuah syarikat atau dgn nama lain..Koperasi..so..koperasi nie ade wt beberapa aktiviti...n salah satu daripadanya adalh..membekalkan makanan haiwan di Zoo Melaka..so kami ke zoo tuk lihat mcm mn pengurusan makanan 2 di lakukan..
menarik sangt..nk tau..makanan yg haiwan2 dlm zoo mkn..semua standard..xmain la mkn yg low quality..ade gak yg makan makanan import..mcm epal..oren..aggur..
if daging..xmain la mkn daging beku cm mn yg kita mkn..daging fresh..daging yg baru di sembelih awl pg..n dihntar terus ke Zoo..

kami berpeluang tuk ikut staf2 kt zoo bg mkn..seronok..naik lory..pusing 1 zoo..hnta makanan,,kt setiap kandang haiwan..kami dok ats lory jer..xde la sampai btul2 hntr..leh dikatakan semua kandang haiwan2 kt sana aku g..siap wt lawatan lagi..hehe..org luar dok tgk dr luar je..tp kami dr dlm..hehe..eklusif tul..:)

dlm ms yg sama..sempat juga la kami cuci mata..hehe,,tgk2 budak2 UPM wat prktikl kt c2..dieorg wat prktikal..kene kemas kandang..bersihkn haiwan2 2..hehe,,kami relax jer..dok ronda2 dlm lory.. :) supervisor kami pun sporting tul..bnyk bg ilmu pd kami & dlm ms yg sama otak gila2..

ada 1 tmpt yg aku suka habiskan ms kt zoo..tmpt haiwan2 kene quarintin..kt c2..ada real bear..cian die pihak zoo tngkp die cz penjaga dia xde lesen..bear nie if tul2 x cute lngsung..hehe..
kt 2 ade gak ular colour kuning,,2 pun sama gak..penjaga xde lesen..ade sekor harimau kumbang..pihak perhilitan tangkap kt pahang cz merayau2 kt kawasan kampung..harimau nie garang gile..aku try la berdiri dekat dgn kandang dia..terus di ke depan cm nk terkam aku,,huhu,,terkejut gak la aku ms 2..kering darah...huhu..nsb baik die dlm kandang,,if x..hmm...xtaula nk ckp cm mn..hehe.. :)

dlm bnyk2 haiwan yg kene quarintin 2,,aku dh mula syng pd sekor monyet al-bino..monyet putih..cian sngt die..bile aku free..aku g kt sangkar die..bg makanan pd dia..ape yg aku mkn 2 la yg aku bg kt die..hehe..:) manja monyet 2..tp 2 la..penjaga dia xde lesen tuk jg dia..so kt zoo la tmpt dia..ikutkn hati nk jer aku bwa balik...tp..xleh..huhu..

hmm..2 la kenangan aku ms prktikal kt zoo...ps 2 kami kene hntr ke bahagian pengurusan pulak..so..kene dok ofce jer la.. :)

agak lama aku dok kt tasik 2..dkt kul 6...aku gerak..if lmbt...sure2 kene bising ngn ibu..
tp..hati aku betul2 tenang ketika 2..

ok..sekian dulu.cerita aku.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...