Monday, November 10, 2008

LELAKI ITU



This is my first blog
Firstly, sory if terdapat bahasa rojak dlm tulisan ni.,bkn ap jz tuk sntai2.. :)

aku nk mulakan cerita tentang seseorang, tentang lelaki itu, siap lelaki itu??

dia..dia la yg berada dlm hati aku skrg nie segala yg aku lakukn psti aku akn ingtkn die :)
dia lah insan yg berjaya membuka hati aku yg telah lama terkunci rapat nie tuk menerima cinta baru..dia terlah berjaya buatkn aku tuk jatuh cinta sekali lagi.. aku bersyukur kerana masih ada lagi sinar kebahagiaan dalam hidup aku.. :)

kehadiran die membuatkan aku membuka 1 lembaran hidup yang baru, seawal perkenalan sedikit pun aku x tertarik pada die, tak tergerak langsung di hati ni tuk mengenali diri nya dgn lbh rapat..namun ini la yg di katakan takdir dari sehari ke sehari lain pula jadinya..

kami cuma berhubung melalui talian internet iaitu melalui perkhidmatan Yahoo Mesenger. Tidak aku nafikan yang aku sangsi dgn dia pada awalnya. Namun apa yang buatkan aku tertarik dgn nya adalah kesungguhan dia tuk membuka hati aku yang setelah sekian lama terkunci untuk sesiapa nie. Dia jaga nmpak ikhlas menyayangi ku, lalu tempoh sebulan aku minta buat keputusan walaupun hati nie dah tertarik dgn die..aku cuma xnk terburu-buru dan aku juga xnk disakiti dan di tipu lagi..

hari demi hari, aku makin sayang pada dia. Cara dia buatkan aku senang sangt dgn dia. Genap sebulan aku bersetuju untuk terima cinta dari dia.

aku bahagia..bahagia sangt tapai adakalanya..aku sengsara.... :(
kenapa??

biasala la 2..adat org bercinta pasti ada bnyak halangan n dugaan yg perlu di tempuh..if berjaya mungkin akan ke gerbang perkahwinan if x berjaya..putus di tengah jalan la jwbnya..namun even berjaya di gerbang perkahwinan..jgn sesekali lupa bnyk lagi dugaan n halangan yg lagi hebat sedang menanti.. :)

ok..sambung cerita semula... :)
masuk bln nie dah 3 bln kami bergelar pasangan kekasih, begitu lama aku rasakan tp sebenarnya br 3 bln,,kenapa aku rasa begitu lama?? entahla aku sendiri x jawapannya..selama 3 bln nie mcm2 halangan dan dugaan datang melanda hubungn kami..kami xlh bergaduh..belum pernah lagi tapi halangan tu terlalu bnyk, tak perlu rasanya tuk aku nyatakan apakh jenis2 halangn itu biar kami sj yg tau.. :)
walaupun bnyk halangn n dugaan namun aku tetap bersabar..aku tetep tabah kn hati ni tuk hadapi apa jua halangan yg melanda,,insya'Allah aku akn berjaya lakukan..hanya pada yg Maha Esa aku panjatkan doa agar sentiasa tabahkan hati ku walaupun sakit...walaupun sengsara..aku sngt syngkn hubungan nie...

masuk kali nie dia la kekasih aku yg ke 3,,,dia lain dari yg lain n bila bersama dia jaga la..aku rs paling sakit..hehe.. :)
walaumcm mn pun aku tetep bahagia..itu tak boleh nk di nafikan..
hubungan kami berlandaskn kejujuran n kepercayaan..secarajujurnya aku benar2 jujur n ikhls dgn dia... aku harap dia pun begitu juga,,aku x mahu di tipu lagi..aku benar2 syngkn dia,,,

kami ni susah tuk berhubung,Kami cuma boleh berhubung melalui YM dan kadang kala dia akn menelefon aku.,,dgn cara ni sj la kami berhubung..x mcm pasangan2 yang lain boleh contac eachothr all the time..boleh SMS 24-7 boleh call bila rindu..kami lain..itu la yang buatkan hubungan kami ni unik n cukup2 mencabar... :)

kenapa kami berbeza??

kami nie bercinta dalam jarak yg jauh...cinat antara benua...jauh bkn..jarak masa kami adalah 7 jam..dia akn bgun seawal 2 or 3 pagi tuk chat dgn aku..jika di sana jam 2 pg di sini dh jm 9pg..
waktu2 aku masuk pejabat n mula bekerja..pd aku..mmg tiada masalah..tp pada dia...bkn ka waktu2 2..org tgh sedap tido mimpi yg indah2..adakalanya aku betul2 kesian pada dia..sngup bersusah bgun awl2 tuk chat ngn aku..puas aku suruh dia tdo semula...tp die xnk..myb 2 pengorbanan dia..ala..lgi pun dia bkn chat jer ngn aku..die wat gak keje2 lain..tp waktu tdo die jerla yg terganggu..nthla..xtau selama mana die snggup tuk wat nie semua...

hmm...seminggu dr sekarang aku x dpt nk contect die...hmmm.....sehari or 2 hari aku leh thn lagi..tp msuk hari ke 3 n seterusnya...msti aku kn mula demam..demam apa???
demam rindu lor.....hehe.. :)

ok..cukup tuk hari nie...mungkin aku akn tulis lagi tentang " LELAKI ITU "

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...