Saturday, November 15, 2008

CIKGU RASHID

Semalam..on the way balik umh dr ofce..tbe2 teringt hari nie ada pasar malam..tbe2 jer la teringin nk makan rangka ayam goreng...huhu...lm dh x mkn..lst mkn sblm bln puasa yg lps...huhu..lm kn..?? so...smpai jer kt destinasi..mula la aku mengorak langkah..mulakan pencarian rangka ayam...hehehe...

tgh2 cuci mata tgk brg2 yg di jual kt c2..tbe2 aku terpandang seseorang...seseorang yang amat2 aku kenali...huhu..xkn boleh aku lupa sampai bila2...hehe..

sape???
hmm...cikgu kesayangan aku... Cikgu Abdul Rashid...cikgu yg ajar subjek KIMIA ms aku form 4 n form 5...hmm...cikgu kesayangan la sangt...huhu...
ms aku berselisih dgn dia...aku jz senyum..xsngka igt lg die kt aku...huhu...die panggail aku..
" ya....zafirahhhh..." dlm lorat kedah dia..hmm...xpernh berubh dr dulu...huhu... :)
die tanya perkembangan aku skrg nie..aku cite cikit2..thn blah la...hehe..
same jer die nie..dgn kopiah putih die yg sentiasa ade kt kepala.. :)

bnyk tul kenangan aku dgn die....nk tau ape???
hmm...selama 2 thn dok dlm kls die...huhu..smpai bile2 pun aku xkn lupe..huhu..

Cikgu Rashid nie...org kedah..tp mengajar kt Melaka...iaitu kt sekolah kesayangan aku..
Sek Men Keb Seri Tanjong...erm..xde pic la..cz..time sek dulu..aku x suke nk bergambar..huhu..nk tau x..die dpt title..Guru pakar Kimia dia gak dpt title guru cemerlang negeri melaka...dgr..mcm power jer kan dia nie...hmm...power la sngt...hehe..
2 thn aku dlm kls dia..jiwa aku jd huru hara...kenapa???

die nie garang tul ms mengajar..serius..yg aku pelik nye..die suke la sngt attck aku dgn kwn aku saripah..dlm kls die..nama kami 2 org nie la yg paling famous sekali..mcm la aku nie bodoh sngt2..de org lain g lembab dr aku...x lk kene atck..huhu...

ape yg die ajar..mmg aku mudah fhm...tp bile tbe time die tanya aku...automaticly..ape yg ade kt dlm kpla nie..hilang...huhu..sedihnyer....
pantang la dgr " ZAFIRAHHHH" ..hmm lemah jer semangat aku..huhu..aku xleh la cikgu yg garang2 nie...xmasuk pe yg die ajar..

part yg kelakar..die confius nm aku dgn nm si saripah...nasib kami la ms 2..kdng2..bile die panggil " ZAFIRAHHHH"....bkn aku yg kene ..tp si saripah...cz mata die pandang saripah..mule2 2..si sariapah wat x tau jer..2 kali die panggil..aku beranikan diri angkt muka..rupa2nya die panggil saripah...so die la bngun..dlm ati aku..fuhh...selamat...sejak dr hari 2...if die panggil ZAFIRAHHH si saripah la kene...tp.......aku x terkecuali....if die panggil SYARIFAHHHH..ha......aku la 2 yg kene..huhu...tp adakalanya...die sebut betul nama kami..
kwn2 yg lain dok ketawa senyap2 kt belakang...ish..geram jer aku....

time die mula nk tanya..mksud aku nk cr mangsa...aku tunduk jer...kalau la aku boleh jd halimunan..alangkah bagusnya...dlm hati nie..siap berdoa..jgn la die tanya aku..cz aku xtau jwpnnya..tp..if time 2 aku tau jwpnnya..aku bersedia jer if kene panggil...tp nsb selalu x menyebelahi aku...huhu..time aku xtau ...time 2 la...aku kene tanya...ish..ish...malang tul...
so...si saripah la jd asstn aku..tuk cr jwpn..aku jwb hntm jer..aslkn jwb...de kalanya tul..hehe.. :D

time wt xperimen lagi la haru...xtau la..die suke jer dok kt meja aku..tgk aku wat xperimen..pantang la silp sikit...hmm...kene la jwbnya...so...hari2 yg berikutnya..ms die wat lawatan dr meje ke meja...bile dkt2 nk smpai meja aku...aku ngn pah larikn diri..hehe..wat2 amik radas la...wat2 tnya kwn2 la...selamat cikit la...hehe..
1 lg..note book aku...selalu gak jd mangsa...bile aku dh siap update note2 aku..xde lak die cek..tp..bile aku x update...ha...time 2 la...die tgk....aduhai......sengsaranya jiwa aku..so..xnk kene lagi..note2 aku sentiasa advnce dr note2 org lain...br lega hati aku..

setiap pagi...sebelum g sekolah...aku tgk time table..bile teringt jer hari nie ade subjek kimia.....terus lemah semangat aku nk g sekolah...huhu...aku x benci pun kt dia...sikit pun x...tp aku takut la...part yg palig aku suka...bile dia xde..hehe..mean..die keluar g kursus ke..hehe..time 2..aku la insan paling gembira..hehe...

ms xtra cls die pun...if aku xde..sure nyer dia cr...." mana ZAFIRAHHHH"...huhu..
esknya..jenuh aku nk menjawab..knp aku x g xtra cls die..aku bukan ape..bile die wat xtra cls..die gabungkan 2 kls..cls 5 Sains 1 ngn 5 sains 2...ramai xde la ramai mn..ade la dlm 38 org jer...tp ramai la 2...cz de strnger...huhu..dlm xtra cls die..aku pun selalu gak jd mangsa die..huhu..2 yg x snggup..malu ngn bdk2 5 Sains 1...huhu...tp...aku terima kasih sangt2 dgn kwn2 aku...bile solan di tanya...aku mmg blnk..xtau nape..kwn2 aku la yg tlg cr jwpn..aku lk tlg jwb..hehe...
thnks to all... :)

diam x diam...SPM bermula...paper Kimia la..yg paling2 aku kurang nk stdy...dr aku mint subjek nie...trus jd x mint..tp aku jwb gk....

ps result SPM keluar..huhu..dh aku jgka...aku dpt 7D jer tuk subjek die...huhu..
ayah xmarah pun...cz aku selalu cite pasal cikgu rashid kt die...hehe.. :)

ps zaman SPM berlalu...aku dpt ofer wt form 6 kt High School Melaka..de subjek kimia lak 2...huhu...xjd...aku mnta tukar aliran sastera..cita2 aku nk jd engineer..terkubur sudah... :)

so..aku beralih ke aliran baru...aku mula belajar subjek akaun..economy..pengajian perniagaan..
so..dr c2 la aku mula minat dunia busns.. :)

hmm...rindu la pada kwn2 5 Sains 2...sume dh bawa haluan masing2..yg tinggal nyra ngan aku..yg lain tah kemana.. :)


zaman sekolah yang penuh dgn warna-warni...indahnya kenangan itu.... :)

hmm...2 la kisah Cikgu Rashid... ;)




2 comments:

♥Chura♥ said...

fira, i just read diz entry...
lol..
saket perot sey..
siyes..u ngan dak pah selalu sangat kena..
i ngan huda lagi kalau masuk clas dia memang sah menggeletar kepala lutut.. dah tu, kitrg dorang je dok satu meja, blakang meja grup bdak cina..
ko tau lagi la, aku ngan huda terkial2 carik jwpn..

aku ingat lagi dia ketuk ruler color oren tu sampai hancur berkecai, siap terpelanting2 lagi kat budak2..

garang giler sey..

tapi siyesly.. miss thal old time..
rindu jugak kat cikgu rashid..
kerana kegarangan dia, aku boleh ingat dia sampai skrg.. hahha..

~syuera~

nabilah_2908 said...

wah...syura pun ada blog yer...jumpa juga kawan sekolah yg ada blog..hehe..

mcm mn boleh jumpa dgn n3 ni..? ni n3 ms mula2 buat blog dulu...huhu...

dlm bnyk2 kenangan zmn sekolah..kenangan dgn cikgu rashid la yg mmg tkdpt dilupakan...

even time tu...menakutkan....tp kini...menjadi kenangan manis...kalau bercerita dgn budak2 yg lain..sure akan gelak sakan punya....(^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...