Thursday, February 26, 2009

E-mail dr Seberang

Hye.... :)
Hrumm...I br jer recive email dr seseorang..dr seberang..dr mn...??

Dr Indonesia...

I de sorang kawan yg dok kt sana..I anggap die cm kakak sendiri..yer la kite nie kn xde kakak..huhu..

Actually die nie org Malaysia..berhijrah ke Indon tuk smbung study dlm bidang kedoktoran bahagian pergigian..but xhbs study pun...

Pe yg di wat kt sne...??? xmau cite la..2 privacy die..

If ikutkan hati..nk jer I letak pic die kt cnie...atas sebab2 tertentu..I x letak..cm yg I katakan td..tu hak privacy die..I hormati kehendak die..but..I really respect her..seorang wanita yg humble..bijak..cantik..berfikiran matang...n sometimes funny.. :)

Hmm..pd die..I mudah nk cite ape aje pasal die...syg sngt pd die...setiap kta2 n nasihat dr die..tul2 bermakna n menusuk kalbu..


I panggil die..kak Ika..ayat2 die sume skema2..jarang dpt cht ngn die..biasenyer kamiorg bls2 email jer..if send msg..huhu..sebulan sekali br die reply..sometimes..xreply lngsung...I tau pe sbb nyer..fhm jer ngn keadaan die..:)

Kt cnie...I de copy email dr die..I nk share nasihat die ngn u all...

Dik,
Tabahkan hati mu, jangan bersedih. Ujian adalah terbiyyah dari Allah, Allah sedang menguji kita adakah kita akan sabar atau sebaliknya. Yakinlah kesenangan akan datang selepas kesusahan, semuanya adalah nikmat dr Allah SWT.

Dik,
Jangan bersedih bila dilanda masalah terutama masalah yg melibatkan hati dan perasaan. Cinta tu banyak pengertian, jgn terlalu taksub dgn cinta dunia kerana cinta itu hanyalah sementara, perbanyakkan sujud dan berdoa agar Allah sentiasa bersama mu.

Bila mencari teman, jgn sesekali tertarik pada keelokkan parasnya kerana dgn keelokkan paras rupanya akan menyesatkan. Jgn pula tertarik pd kekayaan hartanya kerana ianya bersifat sementara. Tertarik lah pada seseorang yg kaya ilmunya,kuat imannya dan org itu mampu membuat mu tersenyum kerna hanya dengan senyuman dapat membuatkan hari-hari yang gelap menjadi cerah.

Dari setiap kesusahan akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian yang berduri kerna sedap isi nya, seperti bunga mawar setiap bunga pasti akan ada durinya kerana harum baunya, dan jika seseorang itu hadir dalam hidup mu mencerikan hidup mu serta telah menjadi sebahagian dari hidup mu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi jangan la terlalu sedih. Terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu.

Pada kebiasaannya, sesuatu yg kita impikan tidak selalu menjadi kenyataan tetapi apa yg tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba. Biarkan kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam, tapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yg belum pasti untuk selama-lamanya.

Sabarlah..masih ada sinar kebahagiaan yang menanti mu dihujung sana. Jangan dikenangkan yg telah pergi mukin kerana dia bukan untuk mu.

1 peringatan buat mu,
kita sebenarnya tidak boleh mencintai orang lain sebelum kita mencintai diri sendiri. Kita juga tidak boleh mencintai diri sendiri sebelum kita mencintai Allah.

hrumm...ni la sebahagian dr e-mail die..
thnks kak...pesanan yg begitu bermakna....
I loveee you sis...

1 comment:

Anonymous said...

kak..terharunyer farah ngn ayt2 kak ika tue,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...