Saturday, February 25, 2012

DIA DATANG


photo credit

Semenjak dua menjak ni, dia sering hadir dalam mimpi. Nak kata sering tu tidak la, tapi ada la dalam 4 atau 5 kali dan dalam mimpi itu, tempat dan situasi yang berbeza tapi dia ada. Hati ni tertanya-tanya, kenapa dia?. Nak kata asyik fikirkan dia..hmm...rasanya tak. Sesekali tu ada la teringatkan dia. Mana boleh lupa.

Siapa Dia ?

photo credit
Hampir 7 tahun kenal dengan dia. Seorang kenalan, seorang kawan. Kawan ke? sms, fon call, even chat di alam maya pun boleh kira dengan jari. Hrumm...no telefon dia pun dah tak ada. Rasanya status kami di tengah-tengah antara kenalan dan kawan.

Last komunikasi kami adalah pada bulan puasa tahun lepas menerusi chat di FB, setelah bertahun-tahun tak contact each other. Itu pun ada la dua tiga ayat je. Ha...hingga kini, itu lah yang terakhir.

Tapi ada satu kiriman SMS yang sampai sekarang tak boleh lupa. Kalau la fon lama, telefon pertama itu masih boleh dihidupkan semula, pastinya SMS itu masih ada di situ. SMS apa..? ada la...hehehe...

photo credit
Mimpi kelmarin, dia datang rumah nenek bersama-sama dengan seseorang yang sama jantina dengannya. Masa tu ayah dengan ibu ada sekali pakcik makcik..sepupu sepapat semua ada kat rumah nenek. Mereka berbual tapi cara berbual tu macam pergi interview kerja la pulak. Hahahaha...entah apa-apa tah mimpi ni kan?

Bila mereka duduk di hadapan, seolah-olah sedang membuat penilaian, hati ni terdetik untuk pilih dia. Ah...mungkin hanya mainan tidur yer tak...?

photo credit
Apa kabar dia sekarang? FB dia sepi tampa sebarang update, tak boleh nak skodeng-skodeng dia buat apa.

Kalau dia baca entri ni, mungkin dia tahu Dia itu...adalah dia.Eh dia tahu ke kewujudan blog ni? mungkin tak tahu kot, entah lah. Ish..banyak pulak 'mungkin' nya.

photo credit

Adakah Allah nak berikan pentunjuk melalui mimpi itu? memberikan jawapan pada soalan dan doa yang tak putus-putus ku ajukan kepada Nya ?

Tapi mustahil la.... entah..... emo9


******************************

Tak payah la baca coretan yang tah apa-apa tu, buat penat you all je..

I tahu..you all tak suka baca entri yang panjang-panjang....
saja je buat sesi luahan hati.

Have a great weekend dear fwens....!!

photo credit
p/s : Melaka sesak oooo minggu ni...mana dengan kedatangan Pak Jib... Jom Heboh lagi....dok rumah je la..huhu....

12 comments:

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

akak..what this??ehem2..kdg2 mimpi ni petunjuk jgk..kdg2 kt mimpi sebab org tu pon teringt dekat kt..

Aliesha Kirana said...

eh ehh.. AK suka baca luahan cmni. heheeheh. hmmm mungkin ptunjuk, mgkin gak, tanpa sedar, nabilah tringatkan dia. heeh.

AK pn penah mimpi seseorang bbrapa kali, siap dtg kg AK, mcm2 la mimpi psl dia. tp akhirnya dia kahwin dgn org lain dh skrg ni. sobs. hahahaha.

yg sorg lg yg AK penah suka, sllu gak mimpi psl dia, tp sllu mimpi tu mesti akan buat AK frust, mcm nampak dia tp xleh pergi dekat. xpun mimpi dia kahwin.

haha. mcm2 laaa.

MiMiEy :) said...

wah, so sweet. mesti petunjuk dari Allah kot. mimi ni kak umur baru 17 tahun tapi bape kali dah mimpi kawen. lagilah tah pa pe. tp tak kenal pon sape suami mimi tu :( hahaha

Rina Rahamat said...

mungkin dia pon rindukan nabila..apa org kata telepati...:)

yanamib said...

normal la kita ada perasaan mcm tu..x slh berharap..tp jgn mengharap sgt..hee ada jodoh x kemana..ai doakan yg terbaik lah buat u ^__^

NIA said...

haaaa sape tu hehehe

chunna said...

eh. eh.. ada org dilamun cinta...=D

asliner said...

hehe..
tersengih2 kite bace entri nie..=)

FR said...

amboi .. sapa tu akak? hihihi.
untunglaa kurang2 boleh stalk fb dia lg :>

ana nak stalk pun tak berani, takut nmpak benda yg menyedihkan hati :'(

Afzainizam said...

yuppp kadang mimpi menjadi pertunjuk... kadang mimpi mainan tidur...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy pasang flash brake light

ainz said...

Mimpi tu kadang2 mainan tidur je..serahkan saja pada Allah..klau dia jodoh kamu,insyaAllah tak ke mana,dear..take care.. :)

Qib said...

tsk.. bes nggoh bace entry ni.. tu da macam citer laki nagn mintak akak nabilah kan kan.. hewwwwwwwww... suke2. hope jd kenyataan insyaallah.. <3

haha.. saya x penah3 mimpi lagi.. gaga.. mimpi korea2 ada la.. apekahh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...